google.com, pub-5077224501877033, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Duda Milik Aku by Hana (HE)

Ticker

7/recent/ticker-posts

Duda Milik Aku by Hana (HE)

Duda Milik Aku by Hana (HE)



Duda Milik Aku by Hana (HE)
Tajuk : Duda Milik Aku by Hana (HE)
Penulis : Hana (HE)
Bil mukasurat :

Gara-gara terlajak bergurau dengan adik sendiri, hidup Huz Ilyas mula tunggang-terbalik. Puncanya setelah kemunculan gadis bernama Zahra Imtiaz. Sejak bila pula Huz kata dia nak carikan Zaskia tu ibu angkat? Ah, Ibtisam memang nak kena.
‘Sorry young lady, you've got a wrong number.’ – Huz
‘No-no. Tak mungkin saya salah nombor. Nama encik pun saya dah sebut dengan betul. Sebenarnya saya berminat nak ambil Zaskia Husna tu jadi anak angkat saya.’ – Zahra
‘What?!’ – Huz
Itu kali pertama dan terakhir Huz berbual dengan Zahra. Huz fikir setakat itu sajalah. Tak sangka pula aturan Allah itu cukup cantik. Cikgu Zahra Imtiaz. Jadi itulah pekerjaan sebenar gadis itu. Tiap kali berdepan dengan Zahra, Huz rasa macam patut aje kalau dia cungkil biji mata Zahra sampai terkeluar.
‘You tak pernah tengok lelaki ke?’ – Huz
Zahra geleng. Huz senyum sinis. Jawapan Zahra tu memang tak logik.
‘Tak pernah tengok lelaki sekacak Encik Huz.’ – Zahra
Tersedak Huz dibuatnya. Kenapa makin kerap bertembung dengan Zahra, Huz dapat rasakan yang Zahra bagaikan ingin menjadi bayang-bayang dirinya?
‘Are you falling in love wit me?’ – Huz
‘Kalau betul kenapa, kalau bukan pula kenapa? – Zahra
‘Kalau betul, you patut lupakan niat you tu. Sebab I memang nak menduda sampai ke tua.’ – Huz
Zahra senyum sampai ke telinga dengar jawapan tegas Huz Ilyas. Kali pertama Zahra jumpa Huz, Zahra dah simpan satu tekad dalam hati. Duda itu harus jadi miliknya.
Mampukah Zahra berjaya dengan hasratnya itu?

Post a Comment

0 Comments